Thursday, April 28, 2011

IM HAVING MY BABY SOON....!!!!!

Jangan salah amggap der.. this is not real baby lah. But my new cousin. Weeeeee.... dah lama tak pegang

baby, tak cium baby, n tak tengok baby actually! rinduuuuuu... the last time i ever hug them masa my petite

airil ashman  kecik2 dulu. Aummmm!!! Geram je tengok pipi gebu dat newborn baby. Seriously.. kalaulah

ada mak2 baby yang nak bagi baby dorang kat aku, mmg dah lama tangan ni menadah. Aku dah siap pikir

nak renovate bilik aku tu jadi bilik baby. Wahhhhhh....!!! Bahagianyaaaaa... Ya Allah.. memang sangat comel

lah mereka yang bernama baby. Miracle nya dorang ni. even aku tengah hangin satu badan, tapi kalo dah

nampak muka2 comel mereka. u melt me down la sayangs! Sangat sayang kat dy. But i keep wondering why

people tend to buang baby dorang merata-rata? Okay. Perhaps they are not mature enough to think about

having baby. Tapi kenapa dorang tak consider all the pain they had undergo time pregnant kan baby tu. Yahh

. Sokay then. Maybe they their own reasons. Just kita doakan semoga Allah bagi hidayah kt dorang n kita pn

mintak dijauhkan dari perkara2 mcm tu. Okay. Mood insaf. Good job ayna! hehe. Bukan apa. I love kids so

much. So bila tgk babies kne buang mcm sampah, kne tgl kat surau n masjid, terasa sangat nak nangis. kesian
la kat baby tu.. tak tau apa salah dy, tbe2 kne buang. Ya Allah.. bukan senang tau nak dapat baby sorang

. Pulak tu comel2 sume. Mesti mama ngn abah dy n comel jgk. heee... So rugi lah.. zuriat Allah bagi, kita

sia2kan plak. Orang lain yang nak anak legally, punya la susah.. Aish. Tanak baby tu, bak la sini. Ada ramai

lagi yang nak sayang dy kalau mama sendiri tak sayang. Kan baby kan? Haih. Tak sabar nye nak tgk baby

baru ni. Mesti comel + chubby + muka cina sebab mama ngn abah dy mix. hehe. mcm aku lah. mix kan?

*joking. Kalau lah aku ada baby someday, aku nak dy pn chubby + comel gak tapi ikut muka aku. Hahaha.

Gelabah. Tapi seyes weh. Aku rasa. tu la nikmat paling bahagia dalam hidup seorang perempuan- having

baby. sebab dy dah bagi zuriat kat hubby dy. Ehem2. Then, dy dah tunjukkan bahawa dy dah lengkap

sebagai seorang wanita. So berbahagialah kamu kalau dapat baby wahai wanita2 sekalian. Just untuk mereka

yang terlanjur tu, jangan pernah berputus asa dengan rahmat Allah. Bersyukur lah. Sekurang2nya.. balasan

Allah tak bagi direct kat atas dunia. N sekarang kita tak buat hukuman rejam macam zaman nabi dulu
.
Nampak kan mcmne Allah bagi ruang dan peluang untuk kita sama-sama berubah. Bertaubat lah dari

kesilapan lalu. Allah dah tetapkan sebaik2 kesudahan buat kita. N to father of the baby, memang aku baran

ngn dorang. tapi ye lah. kte kan manusia. sedangkan nabi pn ada buat silap. inikan pulak kita yang serba

kekurangan ni. mungkin tu silap dy. kita belum tahu lagi. tah2 lagi besar dari dy. sebab tu, even besar mne pn

kesalahan seseorang tu, kita tak boleh kutuk2 dy. Jangan benci pelaku maksiat. cukuplah sekadar kita benci

perbuatan dy je. Peringatan ni pn buat diri aku. Sebab aku pn manusia. Seorang perempuan. Tak mustahil

bende2 mcmni nak jadi sebab iman kita sume senipis kulit bawang je... Again. Mood aku-INSAF... 



P/S: MY BABY SOON WILL BE NAMED AS ZARRATASNYM SOFEA TAU! HEH. HERE'S HER PIC. *MEIB LAH

                                                            MY BABY ZARRA!

2 comments:

  1. ayna... susah nk bace.. myb u should another font or chnges the colour kowt..
    bt nice entry... i like...~

    ReplyDelete
  2. Aah kan. aku pn terasa kesusahan tu. ahah. dah. dh. aku dah tukar. nice tak. kalo still tak boleh baca, aku tukar font biasa je

    ReplyDelete