Thursday, March 8, 2012

Tersentuh Lagi.

Aku memang cuba nak memahami setiap apa yang orang cuba nak lakukan di sekeliling aku. Baik dari segi perasaan, rasional, dan modus operandi benda benda macam tu, memang aku cuba to take into consideration. Tapi malangnya aku tak kuat nak tahan cakap-cakap orang. Supposed to be, bukan aku yang jadi sasaran. Tapi  Allah dah atur elok dah perjalanan hambNya. Aku redha dan senang hati menerima setiap apa yang berlaku. Hati aku tersentuh, aku sebak. Langsung takda empathy. Meib aku yang tak professional, atau ada salah aku yang rasanya tak boleh dimaafkan. Entah lah, ikhlas itu indah, tapi nak mengukur keikhlasan seseorang tu, aku tak pandai nak skim through hati orang ni. Sabar adalah penyelesaian paling bagus. Kata papa, istighfar tu dapat menenangkan kita. Kadang kadang aku terfikir jugak, kenapa jadi macamni. Tapi tu semua takdir, Allah ada perancangan yang lebih baik untuk kita. Aku nak hidup aman, dalam rahmat Allah, sementara menumpang di bumi Allah. Aku tak secantik perempuan lain kat luar sana, tapi cukup lah aku ada Allah. Allah tahu aku cantik, sebab Dia yang menciptakan aku. Biarlah tak cantik dimata manusia, asalkan indah di sisi Allah. :)


Esok Konvensyen Matematik Malaysia 2012 (KONMAT '12) - 9 Mac 2012
Doakan kejayaan kami bersama, Ameen. :)

No comments:

Post a Comment