Tuesday, June 5, 2012

UJIAN

Assalamualaikum wbt.

Apa khabar semua. Ehee, tade orang nak jawab pun saya nak tanya jugak. Oke sekarang tengah demam exam. Orang lain mesti tengah pulun study, saya update blog. Hehe, saya ada satu kisah. Kisah ni buat saya jadi lebih kuat. Tadi saya dapat carrymarks untuk Mathematical Methods. Subhanallah, tu je yang saya mampu cakap. Rendah je, rendah berbanding kawan kawan rapat saya yang selalu study sama sama, buat assignment sama sama, submission sama sama. Terdetik jugak, kenapa aku rendah berbanding diorang. Ohh rupa rupanya kat test saya drag markah.. Saya akui maths method ni susah, tapi susah susah pun ada yang almost perfect markah dia. Saya tak kesah , itu rezeki dia. Tapi bila dapat tahu ada yang meniru, dan dapat markah penuh, saya jadi sedih..Sampai hati diorang meniru. Kan baik kalau kita jujur je yang kita memang tak dapat jawab.. Tapi tape, itu rezeki dia. Rezeki saya belum tentu lagi.. Saya jumpa lecturer yang ajar saya subject tu. Dia cakap,"Aina, tape kalau diorang meniru. Bukan saya tak nampak, tapi saya buat buat tak nampak. Itu hak dia, biarlah Allah yang tentukan macam mana. Tak semestinya tinggi carrymarks, A untuk dia. Ingat Aina, Allah works in mysterious ways kan ? ". Masa tu barulah saya rasa yang this is only a starting. Masih banyak yang kita bakal tempuh lepas ni. Banyak perkara yang saya belajar. Kawan kita yang selalu kongsi cerita cerita gossip tu, tak semestinya akan ada dengan kita sepanjang masa. Saya tak penah dapat compliment, dari seorang rakan baik, yang cakap saya bertuah ada kamu, sebagai kawan. Tapi kawan saya yang tade lah rapat mana, text saya, "aina, tq.. kau memang betul betul, kawan yang baik. even kita tak rapat mana, tapi kau tahu apa isi hati aku. sedih sangat." Dia sedih , dan dia cakap saya kawan yang memahami. Terima kasih kawan, walaupun kita bukan kawan baik tapi saya sayang dia. Sebab saya terasa, ramai kawan kawan saya tade feeling seikhlas dia. Bukan tade kawan yang mengata saya, depan depan. Ramai, tapi saya tetap sedapkan hati, cakap diorang tak tahu keadaan sebenar.. Saya perlukan kawan, tapi kalau rasa benda tu menyusahkan, better not kan ? Segalanya Allah yang tentukan.

Saya terasa dengan ramai orang. haha, demam exam mungkin. tadi dengar suara umie pun saya menangis. i miss her. Ya Allah, permudahkanlah urusan hambaMu ini.. Ameen.

No comments:

Post a Comment