Wednesday, May 2, 2012

Erti Kata SETIA.

"Wanita yang melayan ramai lelaki tidak sesuai dijadikan isteri." - Ustaz Azhar Idrus.


Duhh. Terkena atas batang hidung sendiri. To be frank, adakah aku seorang flirtatious ? Melayan here doesnt mean im that cheap okay. It is more being mesra with those guy. Okay, in this term cz im someone else girlfriend, so i was accused to be flirting. Macam mana kalau aku single ? Orang akan cakap aku scandal dengan mamat tu, mamat ni, and again, i am a playgirl. Haha. Big HAHA. 

Jadi, jadi, jadi, Kesimpulannya, sebagai seorang wanita yang tak lama lagi nak bergelar isteri, seharusnya aku bijak dalam bertindak. Kan ? Sebab kalau perempuan dah kawen, dia akan bawak nama suami dia, ke mana sahaja dia pergi. So aku pun kena lah belajar nak bawak diri, dan jaga nama baik suami aku. (bakal). Tapi betullah kata ustaz, perempuan yang melayan ramai lelaki ni memang tak sesuai dijadikan isteri sebab dia takda sense of belonging untuk si bakal suami tu. Tak baik kalau kita sakitkan hati dia.. Dia kan bakal suami kita. :). 

My future hubby must be someone yang pandai tegur I. He should treat me , the way he like to be treated. Thats for sure kan sayang ? Teguran yang paling bermakna ialah bila dia menegur aku to have a proper attire. Well said sayang ! Memang terkesan di hati ini. 
" Pakailah tudung labuh sket.. Tak labuh pun takpe, asalkan menutup dada. Dah kalau semua orang tengok, takdelah specialnya awak di mata saya."
Seriously, I shed my tears for that. Ya Allah, betapa dia menyedari semua itu. 





Kepada bakal suami ku, doakan bakal zaujahmu istiqamah dalam berubah. Ameen.

No comments:

Post a Comment